باتری

استارت نخوردن خودرو

استارت نخوردن ماشین

علت استارت نخوردن خودروی شما

دراین مقاله قصد داریم شما را با عملکرد استارت ماشین آشنا کنیم ، البته فعلاً با جزئیات استارت کاری نداریم فقط می خواهیم بدانیم چرا خودرو استارت نمی خورد ؟

براستی چرا بعضی مواقع که ما عجله هم داریم و باید به کارهای روزمره خود برسیم ماشین استارت نمی خورد ؟

یا به عبارتی دیگر ماشین محبوبمان روشن نمی شود ؟

پس باید چه کنیم ؟ 

آیا باید عصبانی شویم و دیگران را محکوم کنیم ؟ 

پس بهتر است آرامش خود را حفظ کنیم و خودروی خود را به کارشناسان برق خودرو بسپاریم تماس فوری با باطری آنلاین : ۰۲۴۳۱۰۱۳

پس با ما همراه شوید تا به صورت کامل علت استارت نخوردن ماشین را به همراه راه حل های برطرف کردنش برای شما توضیح  دهیم.

در اکثر مواقع علت اصلی روشن نشدن خودرو به باتری ماشین مربوط می شود وقتی عمر مفید باتری خودرو به اتمام می رسد با کوچکترین شوکی که به باتری وارد می شود مثلاً اگر چراغ داخل کابین خودرو برای مدتی بعد از خاموش کردن خودرو ، روشن بماند باتری قوت خود را از دست می دهد و دیگر توان کافی برای برق رسانی به استارت خودرو نداشته و در نهایت خودرو استارت نمی خورد و روشن نمی شود .

پس معلوم می شود که باتری قلب تپنده خودروی شماست و باید هوشمندانه باتری را کنترل کنیم بطور مثال اگر در روی سرباتری های خودروی تان سولفاته مشاهده کردید یعنی علائم خرابی و ضعیف شدن باتری پس بجای پاک کردن سولفاته ها و گریس زدن به سرباتری ها بهتر است خودروی خودتان را به تعمیرگاه های برق خودرو جهت تست باتری برده و یا با باطری آنلاین تماس بگیرید : ۰۲۴۳۱۰۱۳  تا علت سولفاته زدن معلوم بشود و اگر نیاز به تعویض باتری بود باتری را بدون پرداخت هیچ هزینه ایاب ذهابی در محل تعویض کنید.

همانطور که می دانید پیشگیری بهتر از هزینه های مازادی است که به اجبار به سراغمان می آید و باید پرداخت بشود مثلاً ممکن است خودروی شما خارج از شهر باشد و نیاز به امداد داشته باشید که علاوه بر هزینه خرید باتری باید هزینه های جانبی را هم متحمل بشوید .

معمولا باتری های ماشینی دارای نشانگر (چشمی ) هستند که همیشه باید رنگ نشانگر باتری سبز باشد ، عملکرد چشمی باتری به شرح زیر است :

رنگ سبز : یعنی برق خودرو نرمال است و دینام خودرو بدرستی کار می کند

رنگ مشکی : یعنی برق خودرو ضعیف است که در این صورت

یا دینام خودرو بدرستی کار نمی کند ،

یا سرباتری ها شل بوده که باعث افت آمپر و ولتاژ باتری شده

و یا در خودرو برق دزدی وجود دارد که باعث افت ولتاژ باتری می شود

که باید با مراجعه به خدمات برق خودرو موانع را برطرف کرده و باتری را بصورت کامل با دستگاه شارژر باتری ، شارژ مجدد کنیم تا چشمی باتری دوباره سبز شود بعد روی خودرو نصب کنیم .

در بعضی مواقع بعلت پارکهای طولانی خودرو ، صفحات باتری تخریب می شود و دیگر توان نگهداری شارژ و برق رسانی به خودرو را نخواهد داشت و باید باتری تعویض بشود .

رنگ سفید : یعنی آب باتری تبخیر شده و علت اصلی خرابی آفتامات دینام بوده که با شارژ اضافی باعث تبخیر آب باتری شده و درنهایت تخریب صفحات باتری می شود لذا در اینصورت هم باید باتری تعویض بشود .

حال اگر هیچکدام از نشانه های خرابی باتری مشاهده نشد باید سراغ فیوزهای خودرو برویم مخصوصاً فیور اصلی برق خودرو ، اگر فیوزها هم سالم بودن و برق بدرستی به استارت منتقل شد و باز استارن نزد باید استارت خودرو توسط متخصصین برق خودرو سرویس بشود .